Chudnutie – znamená to pre vás skutočné zlepšenie samých seba?

Zatiaľ čo schudnutie alebo získanie kondičky je skvelé, vyhlásenia typu „Musím zhodiť päť kilogramov.“, „Začnem cvičiť.“, alebo „Prestanem jesť sladké.“ sú o niečom inom…Predsavzatia majú byť o tom, že zlepšíte svoj charakter, nie vonkajší výzor. Príklad z denníka adolescenta z r. 1982: Rozmýšľať predtým, než niečo poviem. Usilovne pracovať. Kontrolovať sa. Nenechať svoje myšlienky blúdiť. Byť dôstojný. Zaujímať sa o iných.

stagnae

V dnešnej dobe si však ľudia myslia, že keď bude ich telo dokonalé, budú dokonalí aj oni. Keď to povedieme do extrému, takéto myslenie nám škodí a výsledkom je, že sa cítime menejcenní a nespokojní so svojim telom, čo nás v mnohom obmedzuje. Cvičenie samozrejme zlepšuje naše fyzické a mentálne zdravie, ale treba cvičiť pre ten skvelý pocit zo seba, nie pre to, ako vyzeráme. Mnohí sa porovnávajú s nejakými ideálmi, ale čo je to ideálne telo? Dôraz by sme mali klásť na naše zdravie.

Ľudia veria, že s pekným telom budú úspešní aj v ostatných oblastiach živote – v práci, vo vzťahu, osobnom živote. Pravdou je, že keď kladieme dôraz na výzor, poškodzuje to našu sebaúctu. Následky nespokojnosti s vlastným telom môžu byť vážne – pocit nepohody, poruchy príjmu potravy, riziko vzniku rôznych ochorení. Vyzerať dobre nemá so šťastím nič spoločné. Najmä v západných krajinách si ľudia myslia, že keď budú dobre vyzerať, budú aj celkovo lepšími.

cvičení

Prečo viesť sám so sebou boj? Takto neschudnete nikdy www.masko.sk/chudnutie—boj-sama-so-sebou/. Prečo sa radšej nezamerať na to, aby ste k iným boli napríklad milší, alebo kreatívnejší, vzdelanejší, čestnejší? To ako vyzeráme nič nehovorí o tom, kým v skutočnosti sme. Predtým než sa rozhodnete chodiť do fitka, položte si otázku, prečo to vlastne robíte. Pre svoj skvelý vzhľad? Alebo preto, že vás to posunie niekam inam a stanete sa svojou lepšou verziou? Vaše telo v podstate odzrkadľuje len to, ako sa vnútorne sami cítite.

Chudnutie – znamená to pre vás skutočné zlepšenie samých seba?
1.5 (30%)2